Contact  Facebook  Twitter YouTube 

Hoe kunt u de huur betalen?

Uw huur betaalt u per maand, vooraf. U maakt het zelf over of geeft Woonstede een machtiging om het automatisch af te schrijven. Voor het betalen van de huur vraagt Woonstede u een machtiging af te geven voor een automatische incasso.

Als u kiest voor een automatische incasso dan wordt iedere 2e werkdag van de maand automatisch het juiste huurbedrag van uw bankrekening afgeschreven. Dit is de meest eenvoudige methode om ervoor te zorgen dat u iedere maand op tijd uw huur betaalt. Wilt u kiezen voor deze zorgeloze manier van betalen, dan kunt u de machtiging invullen en naar ons per mail of per post terugsturen.

  • Huurt u van Woonstede een woning/garage/scootmobielplek, kies dan voor de machtiging.
  • Heeft u een apart energiecontract bij Woonstede, vult u hiervoor dan ook deze machtiging in.
  • Huurt u van Plicht Getrouw een woning, kies dan voor deze machtiging.

Zorg altijd voor voldoende saldo op uw rekening, dan wordt betalen nooit een probleem.

Huur overmaken

Wie niet via automatische incasso betaalt, kreeg tot nu toe rond de 25ste van de maand een acceptgiro voor de huur van de komende maand. Met ingang van juni 2017 wordt dit anders en verdwijnt de acceptgiro. U ontvangt op 24 mei een mail of sms van ons met een betaallink. Met deze link kunt u via uw eigen bank vervolgens de huur betalen. Voor de vijfde dag van de nieuwe maand moet de huur zijn overgemaakt.

In dit filmpje leggen wij u uit hoe u eenvoudig en zonder zorgen uw huur op tijd kunt betalen: 

Betalingsachterstand

Als de huur niet op de vijfde dag op de rekening van Woonstede staat, heeft u een betalingsachterstand. Wij herinneren u dan aan uw betalingsverplichting en u eventueel in gebreke stellen. Ook dit doen wij vanaf juni per mail of sms. Blijft uw betaling nog langer uit, dan schakelt Woonstede een deurwaarder in. Die stuurt u een sommatie. U krijgt dan de gelegenheid alsnog de huur te betalen, vermeerderd met de kosten van de deurwaarder. Levert ook dat geen betaling op, dan start Woonstede een juridische procedure om via de rechter de betaling te eisen. De kosten hiervan zijn voor rekening van de huurder. Als betaling uitblijft, zijn wij genoodzaakt bij de rechter ontruiming van de woning aan te vragen. Huurders die het zover laten komen, komen dus op straat te staan.

Betalingsregeling

Heeft u problemen om aan uw betalingsverplichting te voldoen, neem dan zo snel mogelijk contact op met een van onze incassoconsulenten via incasso@woonstede.nl. U kunt dan om een betalingsregeling vragen. Afhankelijk van uw voorgeschiedenis kunt u uw huurachterstand meestal kosteloos afbetalen. 

Huurtoeslag

Heeft u al aan huurtoeslag gedacht? Wie teveel huur betaalt in verhouding tot het inkomen, kan voor huurtoeslag in aanmerking komen. Meer informatie is te vinden op www.toeslagen.nl of via tel. 0800 - 0543. Woonstede is altijd bereid om samen met u en eventuele andere instanties naar een oplossing te zoeken. Wij gaan altijd vertrouwelijk om met uw gegevens. Andere organisaties worden alleen ingelicht na overleg met u.

Hulp bij schulden

Als u schulden heeft, kunt u contact opnemen met het Bureau Schuldhulp en Budgetadvies van de gemeente Ede. Deze instantie geeft advies en informatie om uw financiële situatie weer op orde te brengen. Als dat niet voldoende is, kan het bureau samen met u een schuldhulpverleningsplan opstellen. Het bureau pakt dan met u de financiële kant van de zaak aan, maar zo nodig ook de achterliggende problemen. Het bureau is van de gemeente Ede en werkt samen met Maatschappelijke dienstverlening Ede. Gezamenlijk kunnen deze twee organisaties een succesvol hulptraject bieden.

Beschermd wonen

Mensen die onderdak nodig hebben, kunnen in bepaalde gevallen terecht bij de Regionale Instelling Beschermd Wonen (RIBW) Arnhem en Veluwe Vallei. Deze organisatie helpt mensen met psychiatrische of psychosociale problemen die ondersteuning nodig hebben. Het RIBW biedt beschermd wonen en begeleid-zelfstandig wonen aan. Het RIBW kan helpen om met de juiste hulpverleners in contact te komen.

Maatschappelijke dienstverlening

Wie in de problemen zit met geld, relaties (ook eenzaamheid), verwerking of opvoeding, kan contact opnemen met Stimenz of Maatschappelijke Dienstverlening Opella. Dit zijn instellingen voor algemeen maatschappelijk werk en zijn er voor alle inwoners van de gemeente Ede. Deze organisaties bieden deskundige hulp en zoeken samen met u naar een oplossing voor uw probleem. Een verwijsbrief is niet nodig en deze dienstverlening is gratis. Het doel is dat u zo snel mogelijk weer zelfstandig verder kunt. Woonstede kan bemiddelen in de aanmelding.

Handige links
 
Terug  Terug

Betaal op tijd, dat voorkomt problemen!