Krijg ik jaarlijks een afrekening voor servicekosten?
Algemeen
Ja, u krijgt ieder jaar voor 1 juli een afrekening van de werkelijke servicekosten.
Op Tweede Paasdag zijn we gesloten. Dinsdag 2 april staan we weer voor u klaar in onze woonwinkel en aan de telefoon.
Naast de netto huur betaalt bijna iedere huurder servicekosten. Bijvoorbeeld voor de verlichting van de galerij of het gebruik van de lift. Meer informatie vindt u hieronder.
Ja, u krijgt ieder jaar voor 1 juli een afrekening van de werkelijke servicekosten.
Ja, er zijn bepaalde servicekosten die meetellen voor de huurtoeslag. Dit zijn niet alle servicekosten die u betaalt. De volgende servicekosten kunt u meerekenen voor de huurtoeslag:
U kunt dus niet alle servicekosten doorgeven bij de aanvraag van huurtoeslag. Wilt u meer weten? Ga dan naar de Belastingdienst.
Op de website van de Belastingdienst vult u de netto huur en de servicekosten die hierboven staan apart in om te kijken of u recht heeft op huurtoeslag.
Wilt u de opbouw van uw huur weten? Dit kunt u makkelijk en snel online bij ons aanvragen. Lukt dit niet? Neem contact me ons op. We helpen u graag verder.
U kunt ook inloggen op Mijn Woonstede.
Ongeveer een week nadat u de afrekening kreeg. Het rekeningnummer staat in de brief.
Dit is per woongebouw verschillend. Op de afrekening servicekosten kunt u lezen welke verdeling voor uw woongebouw geldt.
We volgen het beleid servicekosten van de huurcommissie.
Servicekosten zijn alle kosten die u bovenop de (kale) huurprijs betaalt. Hiervoor krijgt u bepaalde diensten en leveringen. Wilt u de opbouw van uw huur weten? Dit kunt u makkelijk en snel online bij ons aanvragen. Lukt dit niet? Neem contact me ons op. We helpen u graag verder.
U kunt ook inloggen op Mijn Woonstede.
Bij servicekosten kunt u denken aan:
• Schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimten
• Energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten
• Kosten voor de Wijkbeheerder/Huismeester
• Kosten voor dienst- en recreatieruimten
De servicekosten kunnen verschillen per huurwoning of per woongebouw. hier Hier kunt u zien voor welke soorten servicekosten u betaalt. Hulp nodig? Neem contact op met Woonstede.
Als u ingelogd bent, kunt u een overzicht (huurspecificatie) met de servicekosten bekijken.
Ontvangt u de huurspecificatie liever via de e-mail? Dit kunt u makkelijk en snel online bij ons aanvragen. Lukt dit niet? Neem contact me ons op. We helpen u graag verder.
U kunt ook inloggen op Mijn Woonstede.
Nee, die krijgt u later. De afrekening van de servicekosten krijgt u voor 1 juli van het volgende jaar. U krijgt de afrekening per e-mail of per post.
We kunnen het maandbedrag voor de servicekosten die u samen met andere huurders betaalt niet alleen voor u verhogen. Het kan wel zijn dat we na een afrekening servicekosten besluiten om de kosten voor het gehele woongebouw te verhogen.
Het bedrag dat u betaalt aan stookkosten kunnen we wel voor u verhogen. Dit zijn de kosten die u bijvoorbeeld betaalt voor uw centrale verwarming. Neem contact op met Woonstede. We bespreken dan samen de mogelijkheden.
U betaalt de servicekosten iedere maand aan Woonstede. Servicekosten zijn onderdeel van de huur dat u aan ons betaalt.
Neem contact op met Woonstede. We sturen de brief met bijlage graag naar u toe.
Niet-verrekenbare servicekosten zijn diensten zoals het glasfonds.
Verrekenbare servicekosten zijn leveringen voor gas, water of elektra voor algemene ruimtes. Ook diensten zoals schoonmaak, tuinonderhoud of de Wijkbeheerder/Huismeester vallen daar bijvoorbeeld onder:
Wilt u de opbouw van uw huur weten? Dit kunt u makkelijk en snel online bij ons aanvragen. Lukt dit niet? Neem contact me ons op. We helpen u graag verder.
U kunt ook inloggen op Mijn Woonstede.