Huurachterstand

Betalingsproblemen kunnen iedereen overkomen. Vraag ons om hulp. Hoe sneller u hulp zoekt, hoe sneller uw problemen kunnen worden opgelost. Meer informatie vindt u hieronder.

Veel gevraagd over Huurachterstand

Waar bestaat mijn betalingsachterstand uit?

Algemeen

Neem contact op met Woonstede. We leggen het graag aan u uit.

Mag ik uitstel van betaling?

Algemeen

Soms kan dit, maar niet altijd. We kijken dit graag voor u na.

Wilt u uitstel van huurbetaling? Neem contact op met Woonstede.

Wilt u weten of u kunt besparen?
En of u krijgt waar u recht op heeft? Bekijk hier de mogelijkheden. 

Ik kan mijn huur niet betalen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Uw huur betaalt u per maand vooraf. De huur moet uiterlijk de vijfde dag van de maand op de rekening van Woonstede staan. Lukt dit niet? Dan kunt u een betalingsregeling aanvragen. U betaalt dan naast de huur een extra bedrag als aflossing. Op deze manier loopt u de achterstand weer in.

De afspraken die we samen maken sturen we altijd schriftelijk naar u op. 

Kunt u op dit moment (nog) geen regeling afspreken? Neem contact op met Woonstede.

Heeft u geldzorgen?
Per gemeente is er hulp ingericht om u hier zo goed mogelijk in te ondersteunen. Er bestaan allerlei tegemoetkomingen en organisaties die kunnen helpen.  

  • Woont u in Ede? Klik hier
  • Woont u in Scherpenzeel? Klik hier.
  • Woont u in Wageningen? Klik hier

Wilt u weten of u kunt besparen?
En of u krijgt waar u recht op heeft? Bekijk hier de mogelijkheden. 

Ik heb geen mail met betaallink gekregen, wat moet ik doen?

Algemeen

Wat vervelend dat uw geen betaallink van ons heeft gekregen.

Controleer uw e-mailadres
Controleer het e-mailadres dat u bij ons heeft opgegeven. U kunt dit hier controleren.

Spam of ongewenste e-mailmap
Misschien is onze e-mail in uw spam of ongewenste e-mailmap gekomen. Zo ja, dan kunt u de e-mail verplaatsen naar de map met ingekomen mail (inbox) en de betaling alsnog doen met de link. Vergeet niet om ons e-mailadres (info@woonstede.nl) aan te geven als ‘veilig’. Dan komen e-mails van ons de volgende keer gewoon in uw inbox. 

Nieuwe betaallink aanvragen?
Neem contact op met Woonstede. We sturen u binnen twee werkdagen een nieuwe link. 

Moet u uw huur binnen twee werkdagen aan ons betalen? Dan kunt u het beste de huur zelf overmaken op rekening NL49 INGB 0004 1261 00 t.n.v. Stichting Woonstede. Noem bij uw betaling uw adres en de maand waarvoor de betaling is.

Mijn betaallink is verlopen. Kan ik een nieuwe link krijgen?

Algemeen

Wat vervelend dat uw betaallink verlopen is. Wilt u een nieuwe betaallink? Neem contact op met Woonstede. We sturen u dan binnen twee werkdagen een nieuwe betaallink toe. 

Moet u uw huur binnen twee werkdagen aan ons betalen? Dan kunt u het beste de huur zelf overmaken op rekening NL49 INGB 0004 1261 00 t.n.v. Stichting Woonstede. Noem bij uw betaling uw adres en de maand waarvoor de betaling is.

De betaallink die ik heb gekregen werkt niet (meer). Hoe kan ik dit oplossen?

Algemeen

Wat vervelend dat uw betaallink niet werkt. Wilt u een nieuwe betaallink ontvangen? Neem contact op met Woonstede. We sturen u dan binnen twee werkdagen een nieuwe betaallink toe. 

Moet u uw huur binnen twee werkdagen aan ons betalen? Dan kunt u het beste de huur zelf overmaken op rekening NL49 INGB 0004 1261 00 t.n.v. Stichting Woonstede. Zet bij de omschrijving uw adres en de maand waarvoor de betaling is.

Ik heb een bericht gekregen dat ik niet betaald heb. Dit klopt niet. Wat moet ik doen?

Algemeen

Uw huur betaalt u per maand, vooraf. Voor de vijfde dag van de nieuwe maand moet de huur zijn overgemaakt. Noem altijd uw adres en de maand. Hebben wij de huur niet ontvangen? Dan krijgt u bericht van ons. Dit bericht noemen we een herinnering. 

Heeft u wel betaald? En denkt u dat de betalingsherinnering niet klopt?
Controleer dan het volgende:

  • Heeft u na de vijfde dag van de maand met de betaallink van Woonstede betaald? Dan kan het zijn dat u de betaallink voor de nieuwste maand gebruikt heeft. We hebben uw betaling dan wel gekregen, maar op een andere maand in onze administratie gezet. 
  • Heeft u na de vijfde dag van de maand de huur zelf overgemaakt? En niet in de omschrijving genoemd voor welke maand de huur is? We hebben uw betaling dan wel gekregen, maar op een andere maand in onze administratie gezet. 

Dit betekent dat de herinnering wel klopt. Lukt het u niet om de huur op tijd te betalen? Vraag dan een betalingsregeling aan. Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder. Doe dit op tijd om te voorkomen dat u extra kosten moet betalen. 

Controleer zelf of de huur afgeschreven is
Heeft u voor de vijfde dag van de maand betaald? En heeft u duidelijk uw adres en de maand vermeld? Kijk dan op uw betalingsoverzicht bij internetbankieren of op uw afschrift of de huur is afgeschreven. Neem contact op met Woonstede. En mail ons een kopie of screenshot van de afschrijving.

Ik heb een bericht gekregen waarin staat dat ik een achterstand heb. Kan ik hiervoor een betalingsregeling afsluiten?

Algemeen

Ja, dit kan. Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder.

Ik wil mijn achterstand van mijn betalingsregeling in één keer betalen. Kan dat?

Algemeen

Ja, dit kan. Neem contact op met Woonstede. U krijgt van ons dan een betaallink.

Mijn schulden zijn zo groot dat ik hulp nodig heb. Waar kan ik terecht?

Algemeen

Schulden zorgen voor veel stress. Het is dan ook goed om hulp te vragen bij het oplossen van uw schulden. Zo voorkomt u dat uw schulden nog hoger worden. U kunt het beste contact opnemen met de gemeente waarin u woont. Woonstede werkt goed samen met de gemeente Ede. We kunnen u helpen met het aanmelden voor schuldhulpverlening. U kunt zich ook zelf aanmelden bij de gemeente Ede of gemeente Scherpenzeel

Heeft u zich aangemeld bij schuldhulpverlening? Neem contact op met Woonstede. We sturen dan even geen brieven over huur betalen en wachten op de schuldhulpverlening.