Over de huur

Gaat u binnenkort in een woning van Woonstede wonen, dan tekent u een huurcontract. Bij het contract horen ook de algemene huurvoorwaarden van Woonstede. Daarin staat duidelijk omschreven wat u van ons, en wat wij van u kunnen verwachten.

Veelgestelde vragen
Heeft het gebouw waar ik woon een VvE?
Het kan zijn dat uw woning in een gebouw ligt met een Vereniging van Eigenaren. Als dit zo is, dan is dit in uw huurovereenkomst vermeld. Het huishoudelijk reglement van de VvE krijgt u van Woonstede.
Hoe kom ik aan een afvalpas?
Op de website www.acv-groep.nl vindt u alle informatie over de afvalpas.
Hoe weet ik of er al nieuwe huurders voor mijn woning gevonden zijn?
Een eventuele nieuwe huurder neemt telefonisch contact met u op om de woning te bezichtigen. Accepteert hij/zij de woning en voldoet aan de voorwaarden, dan is het definitief dat hij/zij de woning gaat huren.
Hoe weet ik wanneer ik het huurcontract kan tekenen?
U krijgt daarvoor een oproep van Woonstede.
Hoe zeg ik mijn huur op?
U kunt uw huur opzeggen via Mijn Woonstede, door te mailen naar info@woonstede of te bellen naar 0318-695 695. U heeft een opzegtermijn van minimaal één maand en maximaal drie maanden.
Hoe zijn de servicekosten opgebouwd?
Dit is per adres verschillend. In de huurspecificatie kunt u deze gegevens terugvinden. U kunt een huurspecificatie inzien in Mijn Woonstede.
Kan iemand anders voor mij naar de oplevering?
U kunt iemand machtigen om bij de oplevering aanwezig te zijn. Wij vragen dan van u een ondertekende verklaring wie voor u de sleutels in ontvangst neemt. Lever deze verklaring samen met een geldig identiteitsbewijs van u en de gemachtigde in bij de oplevering.
De gemachtigde krijgt alleen de sleutels mee als de betaling per pin voldaan is en alle documenten ondertekend zijn door de huurder.
Kan ik de huurovereenkomst en de andere documenten bij Woonstede printen?
Neem telefonisch contact met ons op via (0318) 695 695. Wij zijn elke werkdag van 09.00 uur tot 15.00 uur bereikbaar.
Kan ik een behangstomer lenen?
Neem telefonisch contact met ons op via (0318) 695 695. Wij zijn elke werkdag van 09.00 uur tot 15.00 uur bereikbaar.
Kan ik mijn huur bij u pinnen?
Nee, onze woonwinkels zijn alleen geopend op afspraak. Huur kunt u alleen digitaal overmaken of met een automatisch incasso
Kan ik mijn huur contant betalen ?
Nee, Woonstede accepteert geen contant geld.
Op welke pagina moet ik de huurovereenkomst tekenen?
Onderaan bij de huurovereenkomst en het onderhoudsabonnement ziet u stippellijnen staan. Boven de stippellijn staat uw naam vermeld. Wij vragen u op de stippellijn te tekenen. Alle personen die op de overeenkomst vermeldt staan, moeten tekenen.
Waar kan ik een verhuurdersverklaring krijgen?
Neem contact met ons op via telefoonnummer (0318) 695 695 op werkdagen tussen 09.00 uur en 15.00 uur.
Waar kan ik terecht als ik een rekening krijg voor het vuil in de portiek, waar ik niets mee te maken heb.
De kosten worden pas in rekening gebracht als er al waarschuwingen aan u en de overige bewoners in het portiek zijn gestuurd. Wanneer het probleem niet is verholpen draait u gezamenlijk voor deze kosten op.
Wanneer is de afrekening van de servicekosten?
In mei versturen wij de afrekeningen voor de servicekosten.
Voor gas, water en elektra rekenen we in oktober/november met u af.
Wanneer is de jaarlijkse huurverhoging?
Per 1 juli verhoogt Woonstede de huurprijs. U ontvangt vooraf informatie hierover.
Wat is netto huur?
De netto huurprijs (ook wel kale huur genoemd) is het bedrag dat u maandelijks betaalt voor het gebruik van de ruimte. De netto huur plus de servicekosten is de brutohuur, het bedrag dat u maandelijks aan de verhuurder bent verschuldigd.
Wie is mijn huismeester?
In de hoogbouw in Veldhuizen en in Ede-Zuid zijn huismeesters werkzaam. Zij komen met u kennismaken.
Meer veelgestelde vragen
 
Terug  Terug