Huur opzeggen

Regel makkelijk, snel en direct uw huuropzegging.

Let op: Zegt u de huur gedeeltelijk op? Volg dan de stappen via gedeeltelijke huuropzegging in het beginscherm.

U hoort binnen twee werkdagen waar u verder aan moet denken.

Heeft u meerdere contracten? Kies dan voor welk adres u de huuropzegging wilt doorgeven? Heeft u een parkeerplek? En wilt u deze ook opzeggen? Vul dan dit formulier twee keer in.

Gerelateerde vragen

Ik wil mijn huur opzeggen. Wat is de opzegtermijn?

Algemeen

De opzegtermijn is minimaal één maand en maximaal drie maanden. De opzegtermijn gaat in als we uw huuropzegging binnen hebben. U krijgt altijd een bevestiging van ons.

U kunt elke werkdag van de maand de huur opzeggen. Dit hoeft dus niet op de eerste van de maand. Als uw laatste huurdag valt in het weekend, op een feestdag of op een sluitingsdag van Woonstede, schuiven we dit op naar de eerstvolgende werkdag.

Wilt u de huur opzeggen? Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder.

Meer over dit onderwerp

Ik heb mijn huur opgezegd. Moet ik mijn automatische incasso stopzetten?

Algemeen

Dat ligt eraan hoe het geregeld is.

Als u ons gemachtigd heeft om de huur automatisch van uw rekening af te schrijven, dan hoeft u niets te doen. Wij stoppen deze automatische incasso.

Heeft u in het verleden niet ons, maar uw eigen bank de opdracht gegeven voor deze automatische incasso? Dan moet u zelf de incasso stopzetten.

Meer over dit onderwerp

Mag ik zelf mijn huur opzeggen als ik een bewindvoerder heb?

Algemeen

Nee. Bij het tekenen of opzeggen van het huurcontract is uw bewindvoerder de persoon die u vertegenwoordigt. Vraag daarom akkoord van uw bewindvoerder als u de huur wilt opzeggen. Voeg het akkoord van uw bewindvoerder toe bij uw huuropzegging. 

Wilt u de huur opzeggen? Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder.

Meer over dit onderwerp

Ik wil mijn huur opzeggen. Hoe regel ik dat?

Algemeen

Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder.

Als we uw huuropzegging binnen hebben, krijgt u een bevestiging van ons.

Meer over dit onderwerp

Ik heb mijn huur opgezegd. Kan ik dit nog terugdraaien?

Algemeen

Alleen als u op dezelfde dag uw huuropzegging schriftelijk terugdraait, kijken we wat we nog kunnen doen.

Neem contact op met Woonstede. 

Meer over dit onderwerp

Ik heb mijn huur opgezegd. Kan ik de einddatum nog veranderen?

Algemeen

Dat is lastig. Als u het zo snel mogelijk schriftelijk laat weten, kijken we wat we nog kunnen doen.

Neem contact op met Woonstede.

Meer over dit onderwerp

Ik heb de huur opgezegd. Wanneer wordt mijn woning aangeboden aan een nieuwe huurder?

Algemeen

Vaak al binnen een week. Als u de huur opzegt krijgt u van ons een e-mail. Hierin staat meer informatie over hoe wij op zoek gaan naar een nieuwe huurder voor uw woning.

Meer over dit onderwerp

Heeft de kandidaat die mijn woning heeft bekeken, de woning geaccepteerd?

Algemeen

U krijgt van ons een e-mail of brief als de nieuwe huurder voor uw woning bekend is. Heeft u deze e-mail of brief gekregen? Dan kunt u de overnames regelen met de overdrachtsverklaring van roerende goederen.

De gegevens van de nieuwe huurder mogen we vanwege privacy niet aan u doorgeven. Wilt u na het laten zien van uw woning nog contact opnemen? Wissel dan tijdens de bezichtiging met elkaar contactgegevens uit.

Mag ik de huur opzeggen van een overleden huurder als hij of zij een bewindvoerder heeft?

Algemeen

Als u wettelijk erfgenaam bent, kunt u de huur bij ons opzeggen. Door het overlijden eindigt het bewind. Hiermee stopt de taak van de bewindvoerder. Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder.

Meer over dit onderwerp

Ik heb mijn huur nog niet opgezegd maar ik wil graag weten hoe ik mijn woning moet achterlaten. Waar kan ik meer informatie vinden?

Algemeen

Kijk op de checklist "Hoe laat ik mijn woning achter?". U ziet u per onderdeel hoe u de woning moet achterlaten. Heeft u hierna nog vragen? Neem contact op met Woonstede.

Meer over dit onderwerp

Ik heb mijn huur opgezegd. Helaas kan ik de woning niet laten zien aan een kandidaat. Wat kan ik doen?

Algemeen

Als u de huur opgezegd heeft, krijgt u van ons een brief. Hierin staat wanneer een kandidaat contact met u kan zoeken om de woning te bekijken.

Kunt u de woning niet aan een kandidaat laten zien? Dan zijn er ook geen overnames mogelijk. Het is belangrijk dat u dit zo snel mogelijk aan ons doorgeeft.

Neem contact op met Woonstede.

Meer over dit onderwerp

Ik heb mijn huur opgezegd en een afspraak gemaakt. De opzichter van Woonstede is niet op de afgesproken tijd gekomen. Wat nu?

Algemeen

Dat is vervelend. Er kan iets misgegaan zijn. Neem contact op met Woonstede. Wij kijken wat er gebeurd is en plannen dan een nieuwe afspraak met u in. 

Meer over dit onderwerp

Ik heb mijn huur opgezegd. Kan ik mijn contactgegevens voor de bezichtiging nog veranderen?

Algemeen

Ja, dat kan. Neem contact op met Woonstede. Wij passen de gegevens graag voor u aan.

Meer over dit onderwerp

Kan ik de huur opzeggen van een familielid?

Algemeen

Niet altijd. Dit kan alleen als: 

  • Uw familielid opgenomen is in een verpleeginstelling i.v.m. dementie/alzheimer. Lever dan een bewijs van inschrijving/opname  in bij de huuropzegging. Waarom uw familielid opgenomen is, moet hierop duidelijk vermeld staan. 
  • U gemachtigd bent door uw familielid en dit bij de notaris vastgelegd is. Lever de machtiging in bij de huuropzegging. 
Meer over dit onderwerp

Ik wil de huur opzeggen. De huurder is geen familielid.

Algemeen

Gecondoleerd met uw verlies. Neem contact op met Woonstede.

Meer over dit onderwerp