Onderhoudsabonnement & glasfonds afsluiten

Sluit makkelijk, snel en direct een onderhoudsabonnement of glasfonds af.

In de volgende stap vragen we u in te loggen.

Binnen twee werkdagen sturen wij u een e-mail wat u voortaan per maand gaat betalen.

Gerelateerde vragen

Wat houdt een onderhoudsabonnement in? En hoe sluit ik het af?

Algemeen

Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor de kleine klussen. In de wie doet wat-lijst leest u welke klussen dit zijn.

Als u een onderhoudsabonnement afsluit, betaalt u € 6,05. Wij doen dan een groot deel van de klussen waar u verantwoordelijk voor bent. U neemt het abonnement voor minimaal één jaar af. Daarna kunt u het abonnement per maand opzeggen. Als u de huur voor uw woning opzegt, dan eindigt ook het abonnement. Een onderhoudsabonnement is niet verplicht. 

Wilt u een onderhoudsabonnement afsluiten? Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder..

Kan ik het onderhoudsabonnement opzeggen?

Algemeen

Als u een jaar een onderhoudsabonnement gehad hebt, dan kunt u het abonnement bij ons opzeggen.
Neem contact op met Woonstede. Noem uw adres en per wanneer u het onderhoudsabonnement wilt opzeggen.

U krijgt daarna van ons een e-mail dat het onderhoudsabonnement gestopt is.

Meer over dit onderwerp

Welke reparaties vallen onder het onderhoudsabonnement?

Algemeen

Woonstede is volgens de wet verplicht om woningen goed te onderhouden. Daarnaast zijn er klussen waar u als huurder verantwoordelijk voor bent, de zogenaamde ‘kleine herstellingen’. Welke dat zijn staat in een wettelijke regeling die ‘Besluit kleine herstellingen’ heet. Een groot deel van deze klussen kunnen wij voor u doen als u bij ons een onderhoudsabonnement afsluit. In de wie doet wat-lijst ziet u welke klussen dit zijn. U betaalt voor een onderhoudsabonnement € 6,05 per maand.

Heeft u geen onderhoudsabonnement en wilt u deze wel afsluiten? Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder.

Wat is de stand van het onderhoudsabonnement?

Algemeen

Veel huurders hebben een onderhoudsabonnement. Hiermee doen wij een groot deel van de reparaties waar een huurder zelf verantwoordelijk voor is. Elke maand betaalt u hiervoor een bedrag. In 2023 maakten we meer kosten dan we van alle huurders ontvingen. We mogen dan een eindafrekening sturen. Maar, na overleg met de huurdersorganisaties, besloten we dit jaar niet af te rekenen.

Dat gaan we vanaf 2026 wel doen. U ziet dan welke bijdrage we ontvangen en welke kosten we maken. Het verschil wordt verdeeld onder alle huurders. De stand van het onderhoudsabonnement vindt u op onze website.

Meer over dit onderwerp